➡️ Czego się nauczysz?
Jak optymalnie wykorzystywać aplikację MS Excel do pracy ze zbiorami danych przeprowadzić złożone działania analityczne oraz przygotować nowoczesne interaktywne raporty.
➡️ Dla kogo jest ten materiał?
Warsztat jest skierowany do menadżerów oraz pracowników średniego szczebla którzy chcą sprawnie wykorzystywać potencjał aplikacji MS Excel oraz dodatku Power Query w analizie danych.
➡️ Wymagania wstępne:
Brak wymagań.
➡️ Program
1. PRZYGOTOWANIE DANYCH DO ANALIZY:
– Tworzenie oraz konwersja tabeli,
– Dobre praktyki pracy z listami danych,
– Zastosowanie filtrowania oraz sortowania zaawansowanego,
– Zastosowanie funkcji: Bazy danych,
– Konsolidacja danych z wielu obszarów, Funkcja transpozycji danych.
2. ANALIZY SYTUACYJNE I OPTYMALIZACJA:
– Analizy scenariuszy – Menedżer scenariuszy,
– Szukaj wyniku,
– Funkcja tabeli z jedną lub dwiema komórkami wejściowymi.
3. POBIERANIE I PRZEKSZTAŁCANIE DANYCH Z UŻYCIEM POWER QUERY:
– Pobieranie danych ze skoroszytu (Zakresy, Arkusze oraz Tabele),
– Pobieranie danych z plików *.xls umieszczonych na lokalnym dysku lub w aplikacji MS SharePoint,
– Łączenie wielu tabel źródłowych w celu łącznej analizy danych,
– Scalania danych, rodzaje tworzonych relacji (współzależności),
– Grupowanie danych oraz agregacja danych,
– Zastosowanie wybranych narzędzi konwersji oraz przekształcania danych.
4. TABELE PRZESTAWNE oraz PULPITY MENADŻERSKIE:
– Budowa tabel oraz wykresów przestawnych,
– Zastosowanie dostępnych analityk oraz funkcji,
– Zastosowanie funkcji: „Weź dane tabeli przestawnej”,
– Interaktywna analiza scenariuszy – kokpit menedżerski,
– Sterowanie parametrami raportów za pomocą formantów,
– Sprzęganie tabel i wykresów przestawnych za pomocą fragmentatorów.
5. Wizualizacja danych za pomocą formatowania warunkowego:
– Wykorzystanie wbudowanych szablonów,
– Tworzenie reguł opartych na formułach,
– Obrazowanie udziałów, rozbieżności i stanów wyjątkowych.
6. ANALIZA ORAZ WYSZUKIWANIE INFORMACJI Z WYKORZYSTANIEM (AI):
– Włączenie usługi COPILOT w MS EXCEL,
– Filtrowanie oraz sortowanie danych,
– Sugestie dotyczące budowania formuł,
– Generowanie zapytań oraz analiza zbiorów danych.
Materiał „MS EXCEL – Analiza oraz wizualizacja danych biznesowych” (C) Sages 2024.
➡️ Informacje o prowadzącym:
Dariusz Moczyński
Certyfikowany trener MCT (Microsoft Certified Trainer) z ponad 25 letnim doświadczeniem, entuzjasta technologii Microsoft. W trakcie swojej pracy zawodowej uczestniczył w wielu wdrożeniach systemów Business Intelligence wspierających organizację w procesach pozyskiwania, transformacji oraz raportowania danych organizacji.